Nie smakuje Ci piwo, to otwórz swój browar
Data publikacji: 2020-06-12 15:30:41 | ID: 65258363003e9 |
Dokładnie tak zrobiło dwóch Anglików. Znudzeni smakiem tradycyjnego angielskiego lagera i ale postanowili warzyć własne piwo. Tak właśnie powstał Brew Dog, produkujący i sprzedający piwo „niekomercyjne”. Niekonwencjonalna moc i smak – to największe atuty tych oryginalnych produktów.
James i Martin mieli zwyczajnie dosyć przemysłowo warzonego piwa ale i lager, którymi zalewane były angielskie markety. Po wzięciu kredytu w banku, z którego większość pieniędzy poszło na sfinansowanie nierdzewnej armatury, spełniło się ich największe marzenie – pierwsze piwa w stylu hardcore zaczęły opuszczać zakład. Ograniczeni możliwościami finansowymi, nigdy nie zakładali komercyjnego sukcesu, postanowili niską produkcję przedstawić jako swój największy atut. Piwo produkowane w małych ilościach przedstawiane jest jako wyjątkowe i oryginalne, w ofercie znajdziemy zarówno popularne lagery, ale oraz imperial stouty(rodzaj portera).
Nazwy piw są równie oryginalne jak i zawarta w nich moc, która daje do myślenia czy faktycznie nie pomyliliśmy alkoholi. Mamy więc przykładowo: Nuklearnego Pingwina o mocy 32%(imperial stout, podobno najmocniejsze piwo na świecie) czy np. Paradoks z 10% zawartością alkoholu(również imperial stout). Każde z piw przedstawia inną historię produkcji – wspomniany Paradoks leżakuje 6 miesięcy w beczkach po szkockiej whiskey co nasyca trunek oryginalnym smakiem.
Brew Dog z założenia nie miało zostać browarem lokalnym. Mała produkcja mimo wszystko ma charakter ogólnokrajowy, produkty piwne można zamawiać przez Internet. Sam pomysł wytwarzania lokalnego piwa sam w sobie jest godny rozważenia. Polska obecnie posiada około 40 lokalnych browarów, dla porównania małe Czechy mają ich ponad 160. W Niemczech co drugie miasteczko posiada własny mini-browar. Badania pokazują, że Polacy z roku na rok odchodzą coraz bardziej od tradycyjnej wódki na rzecz alkoholi słabszych, w tym piwa. Kluczem do sukcesu jest oczywiście trafienie w gusta odbiorców, co może być nie lada wyzwaniem dla każdego potencjalnego producenta.
Twoja ocena przykładu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Pomysł na otwarcie browaru, specjalizującego się w niekonwencjonalnych, mocnych i oryginalnych piwach, wydaje się bardzo perspektywiczny, biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie konsumentów produktami rzemieślniczymi. Przykład Brew Dog pokazuje, że nawet z ograniczonymi zasobami można zbudować markę, oferując unikalne smaki i wysoką jakość, co wyróżnia się na tle masowej produkcji. Polska, z mniejszą liczbą lokalnych browarów w porównaniu do innych krajów, oferuje duży potencjał rynkowy dla nowych graczy, zwłaszcza gdy Polacy coraz częściej wybierają piwo zamiast mocniejszych alkoholi. Kluczem do sukcesu będzie jednak trafienie w gusta odbiorców, co wymaga innowacyjności oraz strategicznego pozycjonowania oferty. Inwestycja w sprzęt jest znacząca, ale model sprzedaży online może zapewnić szeroki zasięg.
library_books Podróże pluszowego misia » | |
library_books Szkoła gotowania » | |
library_books Mobilne centrum wspinaczkowe » |