Ślub w McDonalds

Data publikacji: ID: 65258362f37b3
Dane szczegółowe

Przygotowania do ślubu i wesela mogą trwać całe wieki i pochłonąć ogromne pieniądze. Dla wielu par sam wybór miejsca ceremonii jest tak ważny, że decydują się czekać nawet 3 lata na wolny termin. Teraz, wśród potencjalnych miejsc zawierania małżeństw pojawił się McDonalds Hong Kong. Brzmi jak żart? Wcale nie!

Firma McDonalds Hong Kong przygotowała szczególną ofertę dla młodych par – organizację ślubu i wesela w jednej z restauracji sieci. Sam pomysł świętowania tego ważnego dnia w barze szybkiej obsługi jest zupełnie niewyobrażalna dla mieszkańców Europy czy USA, którym McDonalds i podobne mu miejsca kojarzą się z szybkim, ale niezdrowym jedzeniem po imprezie i bandami nastolatków. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w Hong Kongu, gdzie ślub w fast foodzie nie jest niczym tandetnym, a słynna sieć powoduje w mieszkańcach pewną nostalgię, przypominając im lata 80 i 90, kiedy jako studenci sami się tam stołowali. Dodatkowo eksperci wyliczają, że w kraju, w którym przybliżone koszty usług ślubnych wynoszą ok. 29 000 dolarów, a średni miesięczny dochód gospodarstwa domowego to 2250 dolarów oferta restauracji, która zaczyna się od 1280 jest niezwykle atrakcyjna cenowo.

Na stronie internetowej McDonalds organizatorzy kładą szczególny nacisk na besstresowość i niekonwencjonalność takiego rozwiązania. Zapewniają, że są w stanie zorganizować wszystko błyskawicznie i dopiąć wszystko na ostatni guzik, że jedynym obowiązkiem młodej pary będzie pojawienie się na ślubie i dobra zabawa w gronie najbliższych. Esencją oferty jest tort z ułożonych warstwowo ciastek z jabłkiem i desery lodowe zamiast szampana.

Powyższy przykład jest świetnym poparciem tezy „co kraj to obyczaj”. Ten idealny dzień może być postrzegany zupełnie inaczej w różnych zakątkach świata. Jednak nie zmienia to faktu, że branża ślubna ma się dobrze i plasuje się w czołówce najbardziej lukratywnych usług na świecie.

W Polsce, jak grzyby po deszczu powstają serwisy internetowe, w których można znaleźć przydatne informacje dotyczące organizacji wesela, młode pary coraz częściej korzystają z usług profesjonalnych wedding planerów, a fora internetowe o tematyce około ślubnej tętnią życiem. Zmienia się też nastawienie Polaków do samej ceremonii. Wiele przyszłych małżeństw odchodzi od tradycji i zamiast hucznego wesela wydaje skromny obiad w restauracji dla najbliższych przyjaciół i rodziny. Zatem kto wie? Może za kilka lat i u nas będą królować śluby w McDonalds?

Twoja ocena przykładu:
Dokonaj oceny przyciskiem
Ocena agenta

Pomysł na biznes polegający na organizacji ślubów w restauracji szybkiej obsługi jest udanym przykładem dopasowania do lokalnego rynku. Jego sukces w Hongkongu wynika z połączenia bardzo niskiej ceny w porównaniu do kosztownych, tradycyjnych ceremonii oraz z sentymentalnego postrzegania marki przez mieszkańców. Oferta kładzie nacisk na bezstresową i niekonwencjonalną formułę, proponując między innymi tort weselny ułożony z ciastek jabłkowych. Biorąc pod uwagę polski trend odchodzenia od wystawnych wesel, usługa ma potencjał niszowy.

Szukasz lepszego pomysłu?

W naszej bazie znajduje się ponad 3000 genialnych pomysłów na biznes, a ten jest tylko jednym z nich. Chcesz poznać pozostałe z nich, które nie są dostępne dla innych użytkowników? Znajdziesz je w strefie VIP
AgentOpiekun klienta
Robert, dział wsparcia
Online: w tej chwili
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close