Naprawa komputerów online
Data publikacji: 2020-06-12 15:48:53 | ID: 65258363009d8 |
Wielu użytkowników komputerów i urządzeń biurowych jest laikami, którzy nie potrafią sobie poradzić z prostymi problemami. Dla tego typu osób powstała usługa CSO – Computer Specialist Online z USA, dzięki której w trybie rzeczywistym przeprowadzona jest natychmiastowa diagnostyka problemów.
Licencjonowane oprogramowanie lepszych firm posiada darmową pomoc techniczną, jednak w przypadku starszych systemów o tego typu rozwiązaniach nie może być nawet mowy. Pozostawieni sobie samym, użytkownicy poszukują ratunku na forach internetowych, zaś podstawieni pod ścianą zawożą komputer do naprawy często płacąc krocie za parę kliknięć myszką, nie wspominając o zmarnowanym czasie (komputer do odbioru za 3 dni). Computer Specialist Online zostało założone przez długoletniego pracownika działu rozwiązywania problemów IT, który zauważył, że klienci pozbawieni dostępu do firmowego tech-supportu nie mają żadnej alternatywy. Tak właśnie zrodził się pomysł otworzenia interaktywnego centrum pomocy działającego w systemie 24/7 rozwiązującego problemy w trybie zdalnym. Korzystając ze swojego doświadczenia, pomysłodawca szybko zrobił rozbudowane listy problemów, które przytrafiają się najczęściej użytkownikom najpopularniejszych programów i systemów operacyjnych. Targetem dla CSO stały się osoby nieobeznane w temacie szeroko rozumianej elektroniki, rozwiązania bardziej zaawansowanych problemów wymagałoby fizycznej obecności technika a na to nie pozwalał profil działalności. Okazało się, że firma działa na tyle dobrze, że do chwili obecnej zrealizowano/rozwiązano już ponad 50.000 przypadków, co świadczy o zapotrzebowaniu na tego typu usługi. W ofercie znajdziemy m. in. wsparcie dla środowiska Windows, rozwiązywanie problemów z Internetem, pomoc w konfiguracji sprzętu biurowego, konfigurację sieci, konfigurację WiFi, itp.
Oczywiste jest, że spora część problemów pozostaje nierozwiązana, jednak takich statystyk CSO nie podaje. Jak się płaci za usługi CSO? Im dłuższa rozmowa tym więcej trzeba zapłacić za połączenie, bowiem stawką rozliczeniową w firmie są wykorzystane minuty (1,90$ za minutę). I tak dzwoniący za 10 minut rozmowy płaci 19$, za 20 min – 38$, a za minut 30 – 57$. Niewykorzystane minuty nie przepadają, więc z pomocy można korzystać wielokrotnie. Co ciekawe, firma daje na swoje usługi gwarancję na podstawie której w razie spornych kwestii można domagać się zwrotu nadpłaconych minut.
Pomysł na działanie CSO jest niewątpliwie ciekawy, jednak wymaga sporych umiejętności technicznych i doświadczenia w rozwiązywaniu problemów z rozmaitym oprogramowaniem. Dużym plusem jest natomiast niski koszt rozpoczęcia działalności, do której w zasadzie wystarczy jedynie komputer, telefon i … spora wiedza.
Twoja ocena przykładu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Pomysł na zdalną naprawę komputerów, Computer Specialist Online, trafnie odpowiada na zapotrzebowanie laików i użytkowników bez dostępu do wsparcia technicznego. Elastyczny model rozliczeniowy za minutę, z niewykorzystanymi minutami, jest atrakcyjny dla klienta. Niskie koszty startowe, wymagające jedynie komputera, telefonu i rozległej wiedzy, stanowią duży atut tego przedsięwzięcia. Ponad pięćdziesiąt tysięcy rozwiązanych przypadków potwierdza duży potencjał rynkowy oraz skuteczność usługi. Sukces wymaga jednak specjalistycznych umiejętności i doświadczenia w rozwiązywaniu różnorodnych problemów z oprogramowaniem, co jest kluczowe dla jakości świadczonych usług.