Reklama na serwetkach gastronomicznych

Data publikacji: ID: 65258362f01b9
Dane szczegółowe

Znalezienie nowych nośników reklamowych jest coraz trudniejsze, bo konsumenci coraz bardziej uodparniają się na przekazy reklamowe, którymi jesteśmy otoczeni. Dobrym pomysłem na nową powierzchnię reklamową było umieszczanie ogłoszeń na opakowaniach do pieczywa, które wprowadziła polska firma Gazetos Apetitos (pisaliśmy o tym pomyśle kilka miesięcy temu), a teraz inny rodzimy przedsiębiorca, Napidea, zachęca, by reklamować się na serwetkach gastronomicznych.

Umieszczanie logo czy krótkiego hasła na serwetkach papierowych, dodawanych do kawy w kawiarniach czy posiłków w restauracjach nie jest niczym nowym. Ale Napidea to wyjątkowe serwetki, które wykorzystują tzw. „rozszerzoną rzeczywistość”. Na serwetkach drukowane są komiksy, zaproszenia do konkursów, krzyżówki. Co więcej, takie serwetki są ciekawe na tyle, że klienci chętnie biorą je do ręki, a potem zabierają do domu – wyłącznie dlatego, że na serwetce jest coś ciekawego. Dzięki serwetkom tego typu można nawiązać dialog z klientem, zbudować relację, zachęcić go do czegoś, sprawić, że zainteresuje się naszą firmą, a nie tylko rzuci okiem na logo i zapomni. Firma Napidea nie tylko przygotowuje projekty serwetek i je drukuje, ale również dystrybuuje gotowe serwetki do lokali w całej Polsce.

Reklama na serwetkach gastronomicznych to jeden z tych biznesów, do których nie potrzeba wielkich nakładów finansowych na początek. Najważniejsze są umiejętności i zmysł artystyczny, bo przecież w tych serwetkach liczy się głównie ciekawy projekt graficzny. Przyda się także kreatywność – serwetka ma zachęcać do tego, by wziąć ją ze sobą, rozłożyć, przejrzeć, pokazać znajomym, więc to, co się na niej znajdzie, musi być naprawdę interesujące.

Jedyne nakłady finansowe, jakie poniesiemy to maszyny do drukowania serwetek – ale i ten wydatek można obejść, nawiązując współpracę z firmą, która drukuje logotypy na serwetkach. Gdy ten pomysł się przyjmie, można pomyśleć o rozszerzeniu działalności. Napidea oferuje swoim klientom innowacyjne rozwiązanie – mokre chusteczki do wycierania rąk po posiłku, które dołączyć można np. do rachunku lub przed podaniem zamówienia w restauracji. Oczywiście na opakowaniu mokrej chusteczki można nadrukować dowolną treść reklamową.

Twoja ocena przykładu:
Dokonaj oceny przyciskiem
Ocena agenta

Pomysł na biznes oparty na reklamie na serwetkach gastronomicznych jest bardzo obiecujący, ponieważ wykracza poza standardowe umieszczanie logo, angażując klienta poprzez rozszerzoną rzeczywistość, komiksy czy krzyżówki. Taka interaktywna forma sprawia, że serwetka staje się pożądanym przedmiotem, który konsumenci zabierają ze sobą, co przedłuża kontakt z reklamą. Przedsięwzięcie cechuje się niskim progiem wejścia finansowego, gdzie największym kapitałem jest kreatywność i dobry projekt graficzny. Model biznesowy może obejmować kompleksową usługę od projektu po dystrybucję do lokali, a jego atrakcyjność podnosi możliwość rozszerzenia oferty o inne nośniki, jak mokre chusteczki.

Szukasz lepszego pomysłu?

W naszej bazie znajduje się ponad 3000 genialnych pomysłów na biznes, a ten jest tylko jednym z nich. Chcesz poznać pozostałe z nich, które nie są dostępne dla innych użytkowników? Znajdziesz je w strefie VIP
AgentOpiekun klienta
Robert, dział wsparcia
Online: w tej chwili
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close